Welcome to my world . TARANTALEGGRA . Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
Fake Smile


Credit



Template : Qistina Re
others : una & Athirah
Best view : Google Chrome



tabah dan sabarlah wahai hati..=>
Tuesday 11 December 2012 | 00:05 | 0 comments
                                         Assalamualaikum wbt..


Dalam kehidupan sehari - hari , kita pasti akan menerima ujian dari Allah. tak kiralah ringan atau berat . nurul pun pernah ..siapa tak pernah rasa dugaan ?!..mesti pernah punya .


bila rasa diri lemah untuk menharungi dugaan dari Allah maka menangislah . biarkan diri menagis semahu mahunya , nangis lah sampai rasa penat..biarlah orang tak tahu kesedihan ini kerana senyuman meniti di bibir,biarkan diri diam seribu bahasa tanpa berkata - kata, biarkan berparut - parut hati ini , biarkan hati ini bertampal sana sini kerana dugaan ini ..merapatkan diri ini kepada sang pecinta . biarkan tangisku melimpah disaat diri ini meluahkan segala galanya pada Yang Maha Esa .
kerana aku yakin Dia sentiasa disisiku , memahami segala galanya tentang diriku, Semoga hati ini kuat meniti hari - hari mendatang . moga juga hatiku mudah memaafkan dan meminta maaf .
   
Bila Allah cepat memakbulkan doamu, maka Dia menyayangimu,
 Bila Dia lambat makbulkan doamu, maka Dia ingin mengujimu,

Bila Dia tidak makbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.

Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan pun... 
Kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaanNya..




bila kita diuji itu tandanya Dia sayangkan kita ..
cuba bayangkan kalau kita tak diuji pernah kah kita semaakin mendekatiNya, dan mencintaiNya . Allah maha pengasih ,Dia takkan bagi dugaan yang kita x boleh nak hadapi ..Pasti boleh punya!!..
kadang2 doalah tambahkan rasa cinta kita pada Allah ,..okay, be  positive in many way terutama thinking. bila ditimpa dugaan yang berat jangan pernah sesekali fikir nak benda yang x senonoh ( fikir lah sendiri apa dia )..ingat wajah2 yang sayangkan kita , mencintai kita.mereka pasti menyokong kita .La tahzan ya sahabat.. D'ont afraid Allah kan ada..peringanta ini untuk diri nurul jugak agar sentiasa tabah ..=>

 


 

Labels: , , ,